TYDZIEŃ (DATA) |
KOMPLEKSOWY TEMAT TYGODNIA |
PODJĘTE DZIAŁANIA |
UWAGI |
VI 27.04.2020 |
KTO TY JESTEŚ?Polska- Legendy. |
- „Ojczyzna" – słuchanie wiersza W. Domeradzkiego; Omówienie treści wiersza ukierunkowane pytaniami R. z wcześniejszym wyjaśnieniem trudnych wyrazów. -„Mapa Polski” – zabawa przy mapie Polski; czytanie globalne wyrazu: Polska.-podział na sylaby , głoski. · Odszukanie i zaznaczenie na mapie swojej miejscowości lub miasta położonego najbliżej miejsca zamieszkania. · Odszukanie najdłuższej rzeki w Polsce- Wisły · Odszukanie gór – Tatry –najwyższe góry w Polsce · Odszukanie morza- Morza Bałtyckiego- nasze polskie morze · Odczytywanie napisu: To mapa Polski. Zwrócenie uwagi na wielką literę na początku nazwy państwa oraz nazw , rzeki, gór, morza.
- Podanie o Lechu – zapoznanie z treścią legendy; omówienie legendy.
· Omówienie treści legendy przez uporządkowanie obrazków. · Wypowiadanie się na temat obrazków, zwracanie uwagi na poprawne budowanie zdań. Szczególne zwrócenie uwagi na pierwszą stolicę Polski – Gniezno; · wyszukanie Gniezna na mapie Polski.
- Katechizm polskiego dziecka Władysława Bełzy – słuchanie wiersza - nauka na pamięć.
- „Moje ręce” – zabawa dydaktyczna; odrysowywanie rąk; ozdabianie. · Dzieci odrysowują swoje dłonie na kartkach papieru, zwracają uwagę na to, by palce były rozchylone i aby na kartce zmieściły się obie dłonie. Następnie, jeśli potrafią ,piszą swoje imię na palcach dłoni,ozdabiają prace, dorysowują, doklejają różne elementy. |
|
28.04.2020
|
Godło, Flaga, Hymn.
|
- „Barwy ojczyste” – zapoznanie dzieci z wierszem Cz. Janczarskiego. · Prezentacja flagi Polski z odwołaniem się do zawodów sportowych – wciąganie flagi na maszt. Omówienie znaczenia flagi, miejsc i okoliczności jej prezentacji. Czytanie napisu: To flaga Polski. · Wyszukiwanie flagi Polski wśród innych – analiza i synteza wzrokowa - - Monografia litery f na podstawie wyrazów: flaga, Franek. Praca w KP 3.30 – prezentacja liter f, F w oparciu o wyrazy podstawowe: flaga, Franek. Wyszukiwanie litery w w tekście, analiza i synteza słuchowa wyrazów; próby odczytywania sylab i wyrazów z poznanych liter, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. · Wypowiadanie całego wyrazu, wybrzmiewanie sylab, głosek. · Wypowiadanie kolejnych sylab połączone z klaskaniem – liczenie sylab. · Wypowiadanie kolejnych głosek. · Podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie, jak w wyrazie podstawowym. · Podawanie przykładowych wyrazów z głoską odpowiadającą wprowadzanej literze w innych pozycjach: w śródgłosie, w wygłosie. - Praca z PiL 62 – ćwiczenia w pisaniu litery f po śladzie. - „Flaga” –prezentacja flagi Polski; czytanie globalne wyrazu. - „Wyszukiwanie głoski f” – zabawa dydaktyczna. Dzieci szukają w pomieszczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się na taką samą głoskę jak wyraz flaga. - „Czy jest tu głoska f?” – zabawa dydaktyczna; R.wypowiada dowolne wyrazy; gdy dzieci usłyszą głoskę f, wykonują umówiony wcześniej ruch, np. podnoszą się i siadają na miejsce. Głoska na początku, w środku, na końcu wyrazu. - „Godło” – prezentacja godła Polski; czytanie globalne wyrazu; analiza sylabowa i głoskowa wyrazów. - „Godło Polski” – składanie obrazka z części. Dzieci najpierw je kolorują zgodnie ze wzorem, następnie tną na kilka części, ponownie składają i przyklejają na kartce.
-Odsłuchanie hymnu państwowego; przyjęcie postawy zasadniczej. Mazurek Dąbrowskiego – nauka pierwszej zwrotki i refrenu i zaśpiewanie z przyjęciem postawy zasadniczej.
SYMBOLE NARODOWE
|
|
29.04,2020 |
Kraków.Warszawa. |
„Kraków na obrazkach” – zabawa dydaktyczna; · Prezentacja najbardziej charakterystycznych dla Krakowa miejsc i symboli.
- Praca z KP 3.29 – dopasowywanie zdań do obrazka, ćwiczenia w czytaniu. - O smoku wawelskim – prezentacja legendy o wawelskim smoku- krótkie omówienie treści legendy z wyjaśnieniem niezrozumiałych pojęć.
- „Smok wawelski” – praca plastyczno-techniczna. - „Krakowiaczek jeden…” – zabawa taneczna. Przypomnienie kroku podstawowego krakowiaka. Indywidualny taniec (lub w parze) przy muzyce krakowiaka po kole.
- „Chodzenie po tropach” – zabawa dydaktyczna. „Mapa Polski” – zabawa przy mapie Polski; odszukanie Warszawy – karta pracy 2 · Prezentacja najbardziej charakterystycznych miejsc i symboli tego miasta; wprowadzenie pojęcia: stolica; czytanie globalne wyrazów: stolica, syrenka. - Praca z KP 3.31 – łączenie w pary zdjęcia z symbolem, odczytywanie zdań o Warszawie. - Warszawska syrenka – wylepianie z plasteliny „Podróż Wisłą” – zabawa z mapą; wodzenie palcem po linii Wisły od dołu do góry; wskazywanie gór, morza. - Praca z PiL 63 – ćwiczenia orientacji na kartce. |
|
30.04.2020 |
Jesteśmy Europejczykami. |
- Praca z Cz 62–63 – ćwiczenia w czytaniu; odczytywanie nazw państw, podpisywanie flag tych państw. -„Flaga Unii Europejskiej” – prezentacja flagi Unii Europejskiej. -Praca z KP 3.32 – odszukiwanie flagi Unii Europejskiej. - Dla chętnych –wykonanie sałatki greckiej z pomocą rodziców.
|
|
1 MAJA |
Dzień ustawowo wolny od pracy dydaktyczno-wychowawczej |