Logopedia- materiały do pracy zdalnej dla klasy 3 (22.05.2020)

  1. Kilkakrotnie porządkuj wyrażenia, spróbuj zrozumieć ich znaczenie:

           Link do dwóch aplikacji „Związki frazeologiczne”:

           https://wordwall.net/pl/resource/771025/zwi%C4%85zki-frazeologiczne

           https://wordwall.net/pl/resource/927730/polski/zwi%c4%85zki-frazeologiczne

       2. Wyjaśnij znaczenie podanych zwrotów, napisz na kartce, przyślij zdjęcie lub napisz na komputerze i przyślij plik na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:

  • Mieć olej w głowie –
  • Nie grzeszy mądrością –
  • Porusza się jak słoń w składzie porcelany –
  • Spaść na cztery łapy –
  • Siedzieć z założonymi rękami –
  • Narobić bigosu –
  1. Wykonaj ćwiczenia słuchu fonematycznego:
  • rozpoznawanie różnych dźwięków,
  • naśladowanie wystukiwanego rytmu,
  • wydzielanie sylab w wyrazach,
  • tworzenie łańcuchów sylabowych – końcowa sylaba jednego wyrazu staje się początkową następnego, np. mata, tata, tama, mała, łata,
  • wyodrębnianie samogłoski na początku wyrazu,
  • wyodrębnianie spółgłoski początkowej,
  • wyodrębnianie spółgłoski końcowej,
  • tworzenie łańcuchów spółgłoskowych – końcowa spółgłoska jednego wyrazu staje się początkową następnego, np. mak, kot, tor, rak,
  • wyodrębnianie głoski wewnątrz wyrazu,
  • wskazywanie wyrazów rozpoczynających się, kończących lub zawierających wewnątrz żądaną głoskę, np. szal, kasza, mysz.

Pracuj systematycznie, kilka razy w ciągu dnia powtarzaj podane ćwiczenia.

Pozdrawiam        

 Jolanta Lewandowska