List otwarty do rodziców o zaletach czytania
Drodzy Rodzice!
Wszyscy chcemy zapewnić naszym dzieciom dobrą przyszłość i dobre wykształcenie. Książka jest jednym z najważniejszych środków w dziedzinie przekazywania wiedzy. Rodzina odgrywa bardzo ważną rolę w kształtowaniu u dzieci nawyku czytania. Nie zapominajmy, że pierwszy kontakt dziecka z książką ma miejsce właśnie w domu rodzinnym. Nauka w szkole to kolejny etap, w którym możemy utrwalać u uczniów zamiłowanie do książek. Dzięki rozbudzonej dziś przyjemności czytania, nasze dzieci będą mogły rozważniej i bardziej odpowiedzialnie kształtować swoją przyszłość, a polska szkoła będzie wychowywała kompetentnych uczestników kultury, a nie biernych konsumentów informacji i wrażeń. Wyrobienie nawyku regularnego czytania i sprawienie, aby książki były dla dziecka ważne i kojarzyły się z rzeczą przyjemną, może udać się tylko dzięki zgodnej współpracy domu i szkoły.
Specjaliści zajmujący się rozwojem dziecka w sposób szczególny podkreślają wpływ czytania na aktywizację pięciu obszarów kompetencyjnych: komunikacji, odpoczynku, inteligencji emocjonalnej, koncentracji i emocji.
Komunikacja
Czytanie poszerza doświadczenia językowe, rozwija słownictwo, uczy wyrażać myśli i rozumieć sposoby mówienia innych ludzi. Im bogatszy język, tym sprawniejsze wyrażanie własnego zdania, lepsza umiejętność werbalizowania uczuć i potrzeb. Przeczytane w książkach historie uczą dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, odnajdywania zależności i wyciągania własnych wniosków. Jednym słowem, czytanie kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia i formułowania myśli – kompetencje niezbędne do właściwego funkcjonowania społecznego.
Plastyczny konkurs biblioteczny
„Ilustracja do mojej ulubionej książki”
W grudniu w klasie 1 i 2 odbył się biblioteczny konkurs plastyczny pt. „Ilustracja do mojej ulubionej książki”. Celem konkursu było zainteresowanie młodego czytelnika książką oraz rozwijanie jego umiejętności plastycznych. Przedmiotem zaś wykonanie ilustracji do dowolnej, ulubionej książki wybranego autora. Uczestnicy przygotowywali prace wykonane dowolnymi technikami plastycznymi.
Spośród 13 nadesłanych prac komisja wyłoniła najlepsze odpowiadające założonym kryteriom oceniania.
Zwycięzcami zostali następujący uczniowie:
I miejsce -
- Oliwia Wasiak
- Kacper Rzepecki
Konkurs na zakładkę do książki
„By się czytać chciało, zakładkę stwórz wspaniałą”
konkurs na zakładkę z cytatami o książkach
Zakończył się konkurs na zakładkę do książki. Przedmiotem konkursu była własnoręcznie i samodzielnie wykonana zakładka, o dowolnym formacie, z zastosowaniem wybranej techniki, zawierająca cytat o książce. Celem konkursu było kształtowanie potrzeby używania zakładki podczas czytania książek, jak również zachęcanie do inicjowania nowych, ciekawych pomysłów.
Wyróżnieni zostali wszyscy uczestnicy konkursu:
I miejsce – Nikolas Żuchowski kl. 5
II miejsce – Paweł Pawlik kl.5
III miejsce – Maja Misztal kl. 5
- Oliwia Rzeźnicka kl. 6
Zwycięzcy zostaną nagrodzeni dyplomami i drobnymi upominkami.
Konkurs „Czytelnik Roku 2020”
Ogłoszony na początku roku szkolnego konkurs „Czytelnik Roku 2020” miał na celu zachęcanie do korzystania ze zbiorów bibliotecznych oraz nowo zakupionych książek w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Zamierzaliśmy zainteresować uczniów książką, promować bibliotekę i jej działania, a także pobudzać czytelników do aktywnego spędzania czasu.
Strona 79 z 153