Nasz ulubiony wiersz
Realizując działania Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie klasy II po zapoznaniu się z twórczością popularnych poetów dla dzieci przystąpiły do konkursu recytatorskiego pod hasłem „Nasz ulubiony wiersz”. Celem konkursu było kształtowanie wrażliwości na piękno języka polskiego poprzez sztukę recytacji. Starano się stworzyć uczniom możliwość zaprezentowania poezji dziecięcej, co w obecnych warunkach podczas pandemii koronawirusa było niezwykle trudne. Jednak uczniowie klasy II sprostali wymaganiom.
Komisja wyłoniła najlepszych recytatorów sugerując się ustalonymi kryteriami oceny:
- interpretacja i estetyka mówienia,
- dobór repertuaru,
- ogólny wyraz artystyczny.
Wyróżnienia otrzymały następujące uczennice:
Zajęcia online dla dzieci na ferie
Jesteśmy firmą Dobre Warsztaty, która zajmuje się warsztatami z programowania i edukacyjnych gier dla dzieci. Możemy zarówno przeprowadzić warsztaty które będą trwały 15-20 godzin przez 5 dni, ale też i jednorazowe -to mogą być warsztaty dla szkół podstawowych, ale również zpodstaw programowania w języku python dla szkół średnich - jesteśmy naprawdę w pełni elastyczni i bardzo zależy nam na współpracy w tym trudnym okresie.
Jeśli jednak nie będą Państwo zainteresowani współpracą - zawsze dzieciom można rozesłać materiały które wcześniej nagraliśmy z zakresu programowania w minecraft, myślę, że bardzo przyjazne :)
Link1:
List otwarty do rodziców o zaletach czytania
Drodzy Rodzice!
Wszyscy chcemy zapewnić naszym dzieciom dobrą przyszłość i dobre wykształcenie. Książka jest jednym z najważniejszych środków w dziedzinie przekazywania wiedzy. Rodzina odgrywa bardzo ważną rolę w kształtowaniu u dzieci nawyku czytania. Nie zapominajmy, że pierwszy kontakt dziecka z książką ma miejsce właśnie w domu rodzinnym. Nauka w szkole to kolejny etap, w którym możemy utrwalać u uczniów zamiłowanie do książek. Dzięki rozbudzonej dziś przyjemności czytania, nasze dzieci będą mogły rozważniej i bardziej odpowiedzialnie kształtować swoją przyszłość, a polska szkoła będzie wychowywała kompetentnych uczestników kultury, a nie biernych konsumentów informacji i wrażeń. Wyrobienie nawyku regularnego czytania i sprawienie, aby książki były dla dziecka ważne i kojarzyły się z rzeczą przyjemną, może udać się tylko dzięki zgodnej współpracy domu i szkoły.
Specjaliści zajmujący się rozwojem dziecka w sposób szczególny podkreślają wpływ czytania na aktywizację pięciu obszarów kompetencyjnych: komunikacji, odpoczynku, inteligencji emocjonalnej, koncentracji i emocji.
Komunikacja
Czytanie poszerza doświadczenia językowe, rozwija słownictwo, uczy wyrażać myśli i rozumieć sposoby mówienia innych ludzi. Im bogatszy język, tym sprawniejsze wyrażanie własnego zdania, lepsza umiejętność werbalizowania uczuć i potrzeb. Przeczytane w książkach historie uczą dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych, odnajdywania zależności i wyciągania własnych wniosków. Jednym słowem, czytanie kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia i formułowania myśli – kompetencje niezbędne do właściwego funkcjonowania społecznego.
Plastyczny konkurs biblioteczny
„Ilustracja do mojej ulubionej książki”
W grudniu w klasie 1 i 2 odbył się biblioteczny konkurs plastyczny pt. „Ilustracja do mojej ulubionej książki”. Celem konkursu było zainteresowanie młodego czytelnika książką oraz rozwijanie jego umiejętności plastycznych. Przedmiotem zaś wykonanie ilustracji do dowolnej, ulubionej książki wybranego autora. Uczestnicy przygotowywali prace wykonane dowolnymi technikami plastycznymi.
Spośród 13 nadesłanych prac komisja wyłoniła najlepsze odpowiadające założonym kryteriom oceniania.
Zwycięzcami zostali następujący uczniowie:
I miejsce -
- Oliwia Wasiak
- Kacper Rzepecki
Strona 78 z 153