Temat : Środowisko Scratch – projekt „Spacer duszka nad jeziorem”.

Dzisiejsza lekcja to praca z platformą e-podręczniki oraz z programem Scratch.

Zobacz gotowy projekt: https://scratch.mit.edu/projects/383750825/

Co robimy?

  1. Otwórz link https://epodreczniki.pl/a/spacer-duszka-nad-jeziorem/DcIPhvFrY
  2. Możesz pracować w programie Scratch offline (pobierając Scratch na swój komputer) lub online na stronie https://scratch.mit.edu/
  3. Zgodnie z ćwiczeniem 1 zmień tło na tło przedstawiające jezioro.
  4. Ćwiczenie 2 – dodaj duszka chłopca. Usuń duszka kotka – ćwiczenie 3. Na platformie znajdziesz opisane po kolei każde kroki oraz filmik instruktażowy.
  5. Ćwiczenie 4 – dodaj skrypt do duszka chłopca (widoczny po kliknięciu Pokaż wyjaśnienie).

Po wykonaniu powyższych kroków, dodaj do skryptu klocek odpowiedzialny za obracanie się duszka TYLKO w prawą i lewą stronę (ćwiczenie 5) oraz napisz skrypt animujący duszka (ćwiczenie 6).

Osoby, którym zależy na poprawie ocen – proszę o przesłanie pracy z dzisiejszej lekcji w terminie do 15.06.2020. Pozostali nie muszą wysyłać mi prac.