foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Temat: Wkrótce wakacje – ćwiczenia interaktywne.

Rozwiąż krzyżówkę:

https://wordwall.net/pl/resource/1349217 

Zapoznaj się z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacji:

https://wordwall.net/pl/resource/2839920/bezpieczne-wakacje

Na koniec kilka cennych wskazówek na letni wypoczynek, zawartych w poniższej prezentacji multimedialnej

https://drive.google.com/file/d/1vpoKWmV3HzVi-oDAXwZbMkzgyINr4e8C/view?usp=sharing

 

Życzę udanych wakacji, miłego wypoczynku i zdrowia :)

 

Temat : Środowisko Scratch – projekt „Spacer duszka nad jeziorem”.

Dzisiejsza lekcja to praca z platformą e-podręczniki oraz z programem Scratch.

Zobacz gotowy projekt: https://scratch.mit.edu/projects/383750825/

Co robimy?

  1. Otwórz link https://epodreczniki.pl/a/spacer-duszka-nad-jeziorem/DcIPhvFrY
  2. Możesz pracować w programie Scratch offline (pobierając Scratch na swój komputer) lub online na stronie https://scratch.mit.edu/
  3. Zgodnie z ćwiczeniem 1 zmień tło na tło przedstawiające jezioro.
  4. Ćwiczenie 2 – dodaj duszka chłopca. Usuń duszka kotka – ćwiczenie 3. Na platformie znajdziesz opisane po kolei każde kroki oraz filmik instruktażowy.
  5. Ćwiczenie 4 – dodaj skrypt do duszka chłopca (widoczny po kliknięciu Pokaż wyjaśnienie).

Po wykonaniu powyższych kroków, dodaj do skryptu klocek odpowiedzialny za obracanie się duszka TYLKO w prawą i lewą stronę (ćwiczenie 5) oraz napisz skrypt animujący duszka (ćwiczenie 6).

Osoby, którym zależy na poprawie ocen – proszę o przesłanie pracy z dzisiejszej lekcji w terminie do 15.06.2020. Pozostali nie muszą wysyłać mi prac.

Temat: Od problemu do algorytmu.

 

Przypominam z poprzedniej lekcji:

Algorytm to opisany krok po kroku sposób postępowania prowadzący do rozwiązania problemu.

 

Zapoznaj się z materiałem na stronie e-podręczniki:

https://epodreczniki.pl/a/od-problemu-do-algorytmu/DshFu4unY

Przeczytaj dokładnie ćwiczenie 1 oraz 2.

Zauważ ze często można podać różne algorytmy rozwiązania tego samego problemu.

 

Praca domowa

Ćwiczenie 3 z powyższego linku

Przeczytaj algorytm rysowania kwadratu przez duszka podany po kliknięciu przycisku Pokaż wyjaśnienie. Napisz na jego podstawie skrypt w programie Scratch. Pracę wykonaj online na stronie https://scratch.mit.edu/  klikając Rozpocznij tworzenie. Po uruchomieniu okna programu Scratch, wybierz język polski rozwijając symbol „globusa”.

Polecenie Przyłóż pisak znajdziesz po kliknięciu przycisku Dodaj pozycję znajdującego się w lewym dolnym rogu i wybraniu opcji Pisak.

Pracę prześlij w terminie do dnia 09.06.2020 r.

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Temat: Ukryte liczby.

 

Czym jest algorytm? Jak dokonuje się analizy zadania? Są to główne pytania, którymi zajmiemy się na dzisiejszej lekcji.

Algorytm to opisany krok po kroku sposób postępowania prowadzący do rozwiązania problemu. Algorytmem jest przepis na przygotowanie ciasteczek czy też wybór najkrótszej drogi ze szkoły do domu.

Działanie programów komputerowych to właśnie wykonanie przez komputer instrukcji zawartych w algorytmach.

Podczas tworzenia algorytmu należy określić problem i cel do osiągnięcia, a następnie dokonać analizy sytuacji i opracować rozwiązanie.

Zapoznaj się z materiałem z poniższego linku, obejrzyj film.

https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie/DwY2VzZ73

 

Z dzisiejszej lekcji nie trzeba nic mi przesyłać.

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Temat : Słownik terminów komputerowych – porządkowanie tabeli i numeracja stron.

Na poprzednich lekcjach utworzyliście stronę tytułową słownika oraz tabelę z hasłami.

 

Dzisiaj będziemy porządkować dane w tabeli. Dodamy również numerację stron.

  1. Posortuj hasła pod względem alfabetycznym.

Zaznacz całą tabelę -> wybierz kartę Układ -> opcja Sortuj-> w okienku Sortuj według wybierz TERMIN i zatwierdź przyciskiem OK. Instrukcję znajdziesz także na stronie 127,128 w podręczniku.

  1. Numerowanie stron słownika.

Ta czynność przyda Ci się w przyszłości przy pisaniu dokumentów, które muszą mieć ponumerowane strony.

Wybierz kartę Wstawianie-> w grupie Nagłówek i stopka wybierz opcję Numer strony-> ustal sposób numerowania stron na wybrany przez Ciebie.

Zapisz zmiany w pliku. Gotowy słownik prześlij na mój adres mailowy do dnia 26.05.2020 r. Praca podlega ocenie.

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa w Bedlnie Rights Reserved.