Temat: Lekcje ze Scratchem – wyścigi starych samochodów.

Scratch już poznaliśmy na początku klasy V. Dzisiaj przygotujesz scenę wyścigu do projektu będącego symulacją wyścigów samochodowych.

Temat znajduję się w podręczniku na stronie 94-95. Przeczytaj podane strony. Aby móc pracować ze Scratchem macie dwie możliwości:

- można pobrać program Scratch na swój komputer. Instalujemy program Scratch poprzez link https://scratch.mit.edu/download/scratch2 -> klikamy pobierz Adobe Air oraz Edytor Scratcha Offline (obydwie wersje dla Windows)

-można pracować bezpośrednio na stronie online https://scratch.mit.edu/

Co robimy?

  1. Otwórz program Scratch. Zaznacz scenę -> przejdź na kartę Tła-> wybierz tryb wektorowy (przycisk na dole) i za pomocą narzędzi edytora, narysuj tło sceny podobne do rysunku na stronie 94 w podręczniku.
  2. Usuń duszka kotka i z biblioteki duszków wybierz zielony samochód. Nazwij duszka zielony i zmniejsz jego rozmiar.
  3. Zapisz plik pod nazwą Projekt wyścig.

Dalszy ciąg projektu na następnej lekcji.