Drukuj

Temat: Lekcje ze Scratchem – wyścigi starych samochodów.

Dzisiejszy temat znajdziesz w podręczniku na str. 95,96.

 

Dołączam także swój filmik instruktażowy – możesz wzorować się na nim, wykonując pracę domową (film udostepniony uczniom na grupie przedmiotowej oraz poprzez pocztę e-mail).

 

Poniżej kolejne kroki Naszej dzisiejszej lekcji:

  1. Ustawienie punktu zaczepienia duszka z przodu samochodu – dzięki temu sprawdzimy czy samochód dojedzie do mety.

Klikamy na duszka – karta Kostiumy -> klikamy przycisk środka kostiumu i ustawiamy punkt środka (rysunek na str. 95)

  1. Utworzenie zmiennej – dzięki której będzie można ustalić kolejność samochodów na mecie.

Zakładka Skrypty-> Dane-> Utwórz zmienną -> dodaj zmienną o nazwie numer.

  1. Dodanie skryptu do sceny.
  2. Dodanie skryptu do duszka zielony.

 

Gotowy projekt, przesyłacie na mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź w wiadomości prywatnej na Messenger. Mogą być zdjęcia skryptów lub krótkie filmiki. Termin 22.05.2020 r.

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..