foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Dzień dobry.

 

Dzisiaj chciałabym, żebyście pochylili sie nad problemem niepełnosprawności.

Oto kilka filmów ukazujacych tę tematykę.

„Bro”

reż. Chris Dundon, 18 min. (2010)

Film Chrisa Dundon-Smitha „Bro” to bardzo nośny edukacyjnie materiał do pracy warsztatowej na temat niepełnosprawności.

Mark jest bratem głównego bohatera filmu, Simona. Cierpi na zespół łamliwego chromosomu X – chorobę genetyczną cechująca się obniżeniem poziomu rozwoju intelektualnego różnego stopnia. Niektóre objawy behawioralne tej choroby niekiedy pokrywają się z objawami charakterystycznymi dla autyzmu. Simon jest nowy w mieście i pomimo letniej pory unika przebywania na zewnątrz, co jest powodem frustracji dla matki chłopców. Chłopak obawia się, że pokazywanie się z niepełnosprawnym bratem przysporzy mu tylko niepowodzeń w relacjach z nowo poznanymi rówieśnikami.

Inne filmy podejmujące temat niepełnosprawności:

  1. Prezent (2014), reż. Jacob Frey, 4’

http://www.jacobfrey.de/thepresent/

  1. Bracia (2011), reż. Hilt Lochten, 15’

https://vimeo.com/84235119

  1. Rozumiemy się bez słów (2014), Eric Lartigau, 106’

https://www.youtube.com/watch?v=kSR9PdIRxlo

  1. Ze wszystkich sił(2013), reż, Nils Tavernier, 86’
  1. Chce się żyć (2013), reż. Maciej Pieprzyca 107’

https://www.youtube.com/watch?v=qHZo0LMBOw4

  1. Nienormalni (1990), reż. Jacek Bławut, 78’

http://www.filmpolski.pl/fp/index.php?film=4212257

  1. Kuloodporni (2016), reż. Izolda Czmok-Nowak

trailer: https://www.youtube.com/watch?v=_BVSzXYpb2E

  1. Brzydkie słowa (2009), reż. Marcin Maziarzewski, 25’

https://vimeo.com/33342683

  1. Superbrat / Superbror (2009), reż. Birger Larsen, 69’

https://www.youtube.com/watch?v=UZFkyKXlgsM

  1. Napoleon in Exile (2015), reż. Michael Lukk Litwak 16’

https://www.shortoftheweek.com/2016/11/02/napoleon-in-exile/

Co Wy sadzice na ten temat?

Jakie emocje w was wywołuje?

Napiszcie, narysujcie, wyślijcie do mnie.

Pozdrawiam.

 

MATERIAŁY EDUKACYJNE Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO – PIŁKA SIATKOWA

 

Witam wszystkich. Oto zestaw ćwiczeń na kolejny tydzień. Kontunujemy doskonalenie techniki piłki siatkowej. Przedstawiam materiały, które pomogą wam w dalszych postępach oraz uzyskaniu dobrej oceny z zaliczenia.

Klasy IV – V

  1. Doskonalenie techniki odbicia piłki sposobem górnym.

UWAGA Klas IV – V dotycząc ćwiczenia z filmu nr  1-5 oraz 7, 8, 10, 11.

 

  1. Ostatnim etapem podsumowującym Nasze ćwiczenia jest zaliczenie. To jaka uzyskacie ocenę zależy od Waszego zaanagażowania. Oto Wasze zadanie:

Ocena dobra :  

Praca pisemna pt „ Technika odbicia piłki sposobem górnym”. Należy w niej krótko opisać technikę odbicia oraz postawy ciała przy odbiciu górnym. ( Jeśli ktoś nie pamięta z lekcji to jest wiele publikacji w internecie z których możecie skorzystać).

Ocena bardzo dobra :

 Praca pisemna pt „ Technika odbicia piłki sposobem górnym”. Należy w niej krótko opisać technikę odbicia oraz postawy ciała przy odbiciu górnym. Dodatkowo należy wysłać swoje zdjęcie przedstawiające prawidłową technikę odbicia piłki sposobem górnym.

 

Ocena celująca :

Praca pisemna pt „ Technika odbicia piłki sposobem górnym”. Należy w niej krótko opisać technikę odbicia oraz postawy ciała przy odbiciu górnym. Dodatkowo należy wysłać swój  krótki film przedstawiający prawidłową technikę odbicia piłki sposobem górnym ( min 8 odbić).

Swoje prace należy wysłać do 25.05.2020 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub przez komunikator Messenger.

Powodzenia!!!

UWAGI :

  • Jeśli nie masz w domu piłki siatkowej możesz ćwiczyć dowolną lekką piłką lub nawet drużym balonem (klasy młodsze);
  • Filmy przedstawiają kilka ćwiczeń doskonalących, ale Wy zapewne z lekcji WF pamiętacie również inne ćwiczenia, zachęcam do ich doskonalenia;
  • Już samo obejrzenie tych filmów oraz dokładna analiza techniki odbić pozwoli wam zwiększyć swoją wiedzę na temat wykonywanych ćwiczeń.

Dzień dobry Moi Kochani Wychowankowie!

Mam nadzieję, że wszyscy dobrze się czujecie i jesteście zdrowi.

Dzisiaj jest wyjątkowy dzień. 100 lat temu urodził się Karol Wojtyła.

Właśnie dlatego na naszej godzinie wychowawczej proszę, abyście pomyśleli o Nim i przypomnieli sobie Jego losy.

Pomogą w tym poniższe filmy. Miłego seansu. Zapraszam do konkursu na wiersz!

Pozdrawiam bardzo serdecznie.

Olga Wilczyńska

Dzień dobry Moi Kochani Uczniowie!

Przygotowałam dzisiaj dla Was trochę wskazówek jak byc asertywnym we współczesnym świecie.

Mam nadzieję, że lekcja Wam się spodoba. Pozdrwiam serdecznie i życzę zdrowia.

 

Zobaczcie filmiki:

 

http://static.scholaris.pl/resource_imp/109/109951/PLIKI_1/RTS054401.mp4

model asertywności


Asertywność jest czasami mylona z agresją. W przypadku zachowań agresywnych sytuacje postrzegane są w kategoriach "ja wygrywam", "ty przegrywasz". Ton głosu w zachowaniu agresywnym często bywa hałaśliwy,pobrzmiewa w nim pogróżka. Towarzyszy mu odpowiednie zachowanie niewerbalne: wrogie spojrzenie, grożenie palcem.

- "Burza mózgów"
- Sformułowanie wniosków:

Uległość -
respektowanie praw innych lekceważenie własnych praw

Agresja -
respektowanie własnych praw lekceważenie praw innych.

Asertywność -
respektowanie własnych praw respektowanie praw innych.

- Rozdanie uczniom kart dotyczących zachowań: agresywnych, uległych, asertywnych.

Odczytanie i dyskusja: dlaczego zachowujemy się w taki sposób?
Co ryzykujemy?

AGRESYWNOŚĆ ULEGŁOŚĆ ASERTYWNOŚĆ
Zachowania:

1. Bronimy własnych praw lekceważąc prawa innych.
2. Dominujemy nad innymi, czasami ich upokarzając.
3. Nie słuchamy innych.
4. Podejmujemy decyzje, nie uwzględniając praw innych.
5. Przyjmujemy postawy wrogie lub obronne.
Zachowania:

1. Lekceważymy własne prawa, pozwalając innym je naruszać.
2. Nie przedstawiamy własnych potrzeb, poglądów i odczuć.
3. Zachowujemy się nieuczciwie - nasze działania nie pokrywają się ze słowami, co powoduje nagromadzenie się złości i urazów.
Zachowania:

1. Bronimy własnych praw, uznając jednocześnie prawa innych.
2. Wyrażamy swoje potrzeby, poglądy i odczucia.
3. Nasze stosunki z innymi ludźmi cechuje wiara w siebie.
Przekaz brzmi:

1. Jak tak uważam - a ty jesteś głupi, skoro myślisz inaczej.
2. Takie są moje odczucia - twoje się nie liczą.
3. Tak oto wygląda ta sytuacja. Nie obchodzi mnie, jak ty ją widzisz.
Przekaz brzmi:

1. Liczy się to, co ty myślisz, nie to, co ja myślę.
2. Liczą się twoje odczucia, nie moje.
3. Ważne jest, jak ty widzisz tę sytuację.
Przekaz brzmi:

1. Takie jest moje zdanie.
2. Tak to odczuwam.
3. Tak oto widzę tę
sytuację.
4. Chciałbym usłyszeć, jak się z tym czujesz. może uda się nam znaleźć rozwiązanie zadowalające nas oboje.
 

Ćwiczenia

KWESTIONARIUSZ ASERTYWNOŚCI:

Oznacz O te z poniższych sytuacji, w których czujesz się swobodnie, a przez X te, w których czujesz się skrępowany.

1. Słyszysz komplement o swoim wyglądzie.

2. Słyszysz komplement o czymś, co zrobiłeś.

3. Odpowiadasz "nie" na prośbę kolegi.

4. Prosisz nauczyciela, by pozwolił ci później przynieść pracę domową.

5. Przypominasz koledze, że jest ci winien pieniądze.

6. Umawiasz się na randkę przez telefon.

7. Umawiasz się na randkę podczas bezpośredniej rozmowy.

8. Mówisz, że nie przyjdziesz na randkę.

9. Przyznajesz, że nie miałeś racji.

10. Bronisz się przed nieuzasadnioną krytyką.

11. Prosisz kolegę, by ci coś pożyczył.

12. Nie chcesz jechać samochodem z pijanym kierowcą.

13. Mówisz koledze, że cię zdenerwował.

14. Mówisz komuś, że go lubisz.

15. Zabierasz publicznie głos.

 

Temat: „Jestem Polakiem, chcę znać swój kraj”.

Dzisiaj przypomnimy sobie symbole narodowe naszego kraju. Zobaczcie filmy jakie dla Was wybrałam. Następnie wykonajcie ćwiczenia. Dobrego czasu.

1. Uruchom stronę internetową o adresie www.dyktanda.net, wybierz dyktando „O Polsce”, wykonaj ćwiczenie zgodnie z poleceniem, zwracając uwagę na treść dyktanda.

2. Uruchom stronę internetową www.polska.pl/ strefa wiedzy/Polska w pigułce/informacje o Polsce. Dokładnie przeczytaj i obejrzyj działy: a. - Polska w centrum Europy, b. - Orzeł –polski symbol, c. - 2 maja – dzień Flagi Rzeczpospolitej d. - Hymn narodowy

 

https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/po-co-nam-konstytucja

 

 

Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa w Bedlnie Rights Reserved.