Drukuj

Temat: Scratch –  projekt spacer duszka nad jeziorem.

Dzisiejsza lekcja to praca z platformą e-podreczniki oraz z programem Scratch.

Otwórz link https://epodreczniki.pl/a/spacer-duszka-nad-jeziorem/DcIPhvFrY.

  1. Zgodnie z ćwiczeniem 1 zmień tło na tło przedstawiające jezioro.
  2. Ćwiczenie 2 – dodaj duszka chłopca. Usuń duszka kotka – ćwiczenie 3. Na platformie znajdziesz opisane po kolei każde kroki oraz filmik instruktażowy.
  3. Ćwiczenie 4 – dodaj skrypt do duszka chłopca (widoczny po kliknięciu Pokaż wyjaśnienie).

Praca domowa (dla chętnych na ocenę 5 lub 6)

Po wykonaniu powyższych kroków, dodaj do skryptu klocek odpowiedzialny za obracanie się duszka TYLKO w prawą i lewą stronę (ćwiczenie 5) oraz napisz skrypt animujący duszka (ćwiczenie 6).

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.