foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Temat: Liczby w komórkach.

Dzisiejsza lekcja to wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego. Sprawdź, czy masz na swoim komputerze Microsoft Office Excel. Jeżeli nie - możesz korzystać z darmowej wersji Open Office Calc (http://www.openoffice.org/download/)

Poniżej link do filmu, z którego poznasz podstawy pracy w arkuszu Excel:

Zapoznaj się także z krótkim filmikiem jak wykonać plan zajęć w arkuszu kalkulacyjnym:

https://epodreczniki.pl/a/wprowadzanie-danych-do-arkusza/DLNURXso9

 

Z dzisiejszej lekcji nie trzeba nic mi przesyłać.

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

 

Temat: Scratch – rysuj z Mruczkiem.

W środowisku Scratch każdy duszek potrafi rysować. Służy do tego pisak, który można podnieść lub opuścić. Podczas poruszania się kotek z opuszczonym pisakiem rysuje za sobą kreskę. Możemy decydować o kolorze i rozmiarze pisaka.

Najważniejsze bloki odpowiadające za rysowanie udostępniłam zarówno na grupie przedmiotowej jak i za pośrenictwem poczty e-mail.

 

Spróbuj napisać skrypt , który rysuję na scenie tęczową kreskę. Zacznij program od bloku kiedy kliknięto.

Tak podobnie będzie wyglądać Twój gotowy projekt:

https://scratch.mit.edu/projects/379514215/

Nie trzeba mi dziś przesyłać swoich prac.

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Temat: Scratch – teksty i dźwięki.

 

Dzisiaj utworzycie skrypt na powitanie z duszkiem kotkiem. Na koniec kotek przywita Was po imieniu.

 

Temat znajdziecie w podręczniku na stronie 93.

Przesyłam swój filmik instruktażowy (udostępniony uczniom na grupie przedmiotowej oraz poprzez pocztę e-mail).

 

Jako praca domowa, wykonaj wszystkie kroki z filmiku, zmień tło na wybrane przez siebie. Termin oddania prac 19.05.2020 r.

 

Zdjęcie lub krótki filmik, wyślij na mój adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź w wiadomości prywatnej na Messenger.

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt mailowy.

Temat: Scratch –  projekt spacer duszka nad jeziorem.

Dzisiejsza lekcja to praca z platformą e-podreczniki oraz z programem Scratch.

Otwórz link https://epodreczniki.pl/a/spacer-duszka-nad-jeziorem/DcIPhvFrY.

  1. Zgodnie z ćwiczeniem 1 zmień tło na tło przedstawiające jezioro.
  2. Ćwiczenie 2 – dodaj duszka chłopca. Usuń duszka kotka – ćwiczenie 3. Na platformie znajdziesz opisane po kolei każde kroki oraz filmik instruktażowy.
  3. Ćwiczenie 4 – dodaj skrypt do duszka chłopca (widoczny po kliknięciu Pokaż wyjaśnienie).

Praca domowa (dla chętnych na ocenę 5 lub 6)

Po wykonaniu powyższych kroków, dodaj do skryptu klocek odpowiedzialny za obracanie się duszka TYLKO w prawą i lewą stronę (ćwiczenie 5) oraz napisz skrypt animujący duszka (ćwiczenie 6).

W razie pytań bądź wątpliwości, proszę o kontakt pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Temat: Temat: Scratch – duszki i skrypty.
Zapoznaj się z filmikiem.
Oglądając filmik w 3:30 minucie jest widoczne okno programu Scratch 2, pobranego przez Was na komputer.
 
Praca domowa:
Spróbuj zaprogramować duszka kota, który za pomocą klawiszy strzałek będzie poruszał się po pokoju. Program możesz napisać zarówno w wersji Scratch 2 pobranego na komputer jak i online na stronie https://scratch.mit.edu/
 
Wskazówka: Skorzystaj z skryptu podanego na końcu filmiku.
Skrypt lub zdjęcie ekranu przyślij na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź tutaj na grupie w terminie do 5 maja 2020 r.
 
Proszę o kontakt , jeżeli będą jakieś trudności z pracą domową na powyższy adres mailowy.

Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa w Bedlnie Rights Reserved.