Logopedia- materiały do pracy zdalnej dla klasy 3 (22.05.2020)
- Kilkakrotnie porządkuj wyrażenia, spróbuj zrozumieć ich znaczenie:
Link do dwóch aplikacji „Związki frazeologiczne”:
https://wordwall.net/pl/resource/771025/zwi%C4%85zki-frazeologiczne
https://wordwall.net/pl/resource/927730/polski/zwi%c4%85zki-frazeologiczne
2. Wyjaśnij znaczenie podanych zwrotów, napisz na kartce, przyślij zdjęcie lub napisz na komputerze i przyślij plik na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:
- Mieć olej w głowie –
- Nie grzeszy mądrością –
- Porusza się jak słoń w składzie porcelany –
- Spaść na cztery łapy –
- Siedzieć z założonymi rękami –
- Narobić bigosu –
- Wykonaj ćwiczenia słuchu fonematycznego:
- rozpoznawanie różnych dźwięków,
- naśladowanie wystukiwanego rytmu,
- wydzielanie sylab w wyrazach,
- tworzenie łańcuchów sylabowych – końcowa sylaba jednego wyrazu staje się początkową następnego, np. mata, tata, tama, mała, łata,
- wyodrębnianie samogłoski na początku wyrazu,
- wyodrębnianie spółgłoski początkowej,
- wyodrębnianie spółgłoski końcowej,
- tworzenie łańcuchów spółgłoskowych – końcowa spółgłoska jednego wyrazu staje się początkową następnego, np. mak, kot, tor, rak,
- wyodrębnianie głoski wewnątrz wyrazu,
- wskazywanie wyrazów rozpoczynających się, kończących lub zawierających wewnątrz żądaną głoskę, np. szal, kasza, mysz.
Pracuj systematycznie, kilka razy w ciągu dnia powtarzaj podane ćwiczenia.
Pozdrawiam
Jolanta Lewandowska