Logopedia- materiały do pracy zdalnej dla klasy 1 i „0” (13.05.2020)

 

  1. Nazwij element obrazka, zaznacz szpileczkę, która jest w niego wpięta. Wybierz właściwe słowo (lub zrobi to ktoś starszy, kto umie czytać). Pamiętaj o prawidłowej wymowie głoski [sz] :)

            Link do aplikacji „sz – poszukiwanie głoski”

             https://learningapps.org/2475214

  1. Połącz obrazki, które się ze sobą kojarzą. Nazwij je (możesz najechać na literkę "i" w górnym rogu obrazka i odczytać wyraz - podpowiedź).

           Link do aplikacji „Głoski szumiące – skojarzenia”

            https://learningapps.org/1760351

          Nagraj filmik i przyślij na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwoń i przeczytaj.

  1. Wykonaj ćwiczenia słuchu fonematycznego:
  • Jakie to słowo? – podajemy wyrazy sylabami, a dziecko mówi całe słowo. Zaczynamy od krótkich wyrazów i przechodzimy do coraz dłuższych.
  • wyrazy 2-sylabowe: so-wa, ku-ra, bu-rak, mu-cha,
  • wyrazy 3-sylabowe sa-mo-lot, to-reb-ka, su-kien-ka,
  • wyrazy 4-sylabowe ka-mie-ni-ca, kra-sno-lu-dek, te-le-wi-zor
  • Powiedz, ile sylab jest w moim słowie? Wyklaszcz je (mówimy całe słowo, dziecko dzieli je na sylaby i klaszcze).
  • wyrazy 1-sylabowe: nos, kot, lis, dom, syn, rak, ser,
  • wyrazy 2-sylabowe: domek: do-mek, siano: sia-no, woda, kawa,
  • wyrazy 3-sylabowe: buraki, lizaki, kopyta
  • wyrazy 4-sylabowe: telewizor, rękawiczka, magnetofon, kombinezon.

Pracuj systematycznie, kilka razy w ciągu dnia powtarzaj podane ćwiczenia.

Pozdrawiam        

 Jolanta Lewandowska