foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

29.05.2020

Logopedia w domu-ćwiczenia fonacyjne dla uczniów z klasy IV-V.

1.Ćwiczenia do wykonania:
-naśladuj śmiech różnych ludzi:
• mężczyzna- głośne „hohohoho”
• kobieta- o średnim natężeniu „hahahaha”
• staruszka- cichutko „hehehehe”
• dziewczynki- piskliwy „hihihihi”
• chłopcy- hałaśliwy „hahahaha”.


2.Obejrzyj filmik (Internet) i wykonaj polecenia: Człowieczek/ludzik (głoska [ś] w nagłosie)
https://www.brzeczychrzaszcz.pl/2013/12/ludzik-czlowieczek-gloska-s-w-naglosie/

Logopedia- materiały do pracy zdalnej dla klasy 3 (29.05.2020)

 

  1. „Różnicowanie szumiące – syczące” – zabawa polega na połączeniu słowa kluczowego z jego opisem.

Link do aplikacji:

https://wordwall.net/pl/resource/1078064/logopedia/różnicowanie-szumiace-syczące

  1.  „Zagadkowe obrazki” – zabawa polega na przyporządkowaniu obrazka do wierszyka.

Link do aplikacji:

https://wordwall.net/pl/resource/1080164/zagadkowe-obrazki-s-sz

  1.  „Syczące – szumiące zdania” – zabawa polega na wyborze z serii pytań poprawnej odpowiedzi.

Link do aplikacji:

https://wordwall.net/pl/resource/1234287/logopedia/syczące-szumiące-zdania

  1.  „Ćwicz oddech i buzię” - ćwiczenia oddechowo-artykulacyjne – wykonujemy wskazane przez kręcenie ruletką ćwiczenia.

Link do aplikacji:

https://wordwall.net/pl/resource/1713280/logopedia-ćw-oddechowo-artykulacyjne

 

Pracuj systematycznie, kilka razy w ciągu dnia powtarzaj podane ćwiczenia.

Pozdrawiam        

 Jolanta Lewandowska

Logopedia- materiały do pracy zdalnej dla klasy 1 i „0” (27.05.2020)

 

  1. „Różnicowanie głosek sz-s” – zabawa polega na przeciąganiu głosek do odpowiedniej grupy.

Link do aplikacji:

https://wordwall.net/pl/resource/858187/logopedia-różnicowanie-sz-s

  1. „Głoska sz” – zabawa polega na segregowaniu wyrazów z głoską sz w nagłosie, wygłosie i śródgłosie.

Link do aplikacji:

https://wordwall.net/pl/resource/861208/logopedia/głoska-sz

  1. „Co to jest?” – zabawa polega na odgadywaniu nazw obrazków zawierających głoskę sz.

Link do aplikacji:

https://wordwall.net/pl/resource/866204/logopedia/głoska-sz-co

  1. „Ćwicz oddech i buzię” - ćwiczenia oddechowo-artykulacyjne – wykonujemy wskazane przez kręcenie ruletką ćwiczenia.

Link do aplikacji:

https://wordwall.net/pl/resource/1713280/logopedia-ćw-oddechowo-artykulacyjne

 

Pracuj systematycznie, kilka razy w ciągu dnia powtarzaj podane ćwiczenia.

Pozdrawiam        

 Jolanta Lewandowska

21.05.2020

Logopedyczne rymowanki - cwiczenia dla klasy IV i V

Wykonaj ćwiczenia, czytając i powtarzając wiersz (rytmiczną rymowankę). Pamiętaj, że dzięki słuchaniu i wyraźnym wymawianiu doskonalimy wymowę, wzbogacamy słownictwo, doskonalimy spostrzegawczość językową, rozwijamy poczucie humoru i wrażliwość na zabawę słowami.


W starych pralniach pełnych pary
Były balie, w baliach tary.
Pranie na tym polegało,
Że bieliznę pocierało się o tary energicznie,
Żeby się wyprała ślicznie.
Trzeba było sporo pary, by bieliznę trzeć o tary!
Później ja płukano ręcznie,
A na końcu bardzo zręcznie
Wyżymaczką wyżymano
I na sznurkach rozwieszano.
A wyschnięta i złożoną
Wymaglował maglarz z żoną.


Wyjaśnij pojęcie: tara.

Powtarzamy pary wyrazów.
Wazon - wagon
Zagadki - gagatki
Zęby - gęby
Wrona - grona
Waży - parzy
Wiosenka - piosenka
Szarfy - harfy
Szyba - chyba.


Miłej zabawy!

 

Logopedia- materiały do pracy zdalnej dla klasy 3 (22.05.2020)

  1. Kilkakrotnie porządkuj wyrażenia, spróbuj zrozumieć ich znaczenie:

           Link do dwóch aplikacji „Związki frazeologiczne”:

           https://wordwall.net/pl/resource/771025/zwi%C4%85zki-frazeologiczne

           https://wordwall.net/pl/resource/927730/polski/zwi%c4%85zki-frazeologiczne

       2. Wyjaśnij znaczenie podanych zwrotów, napisz na kartce, przyślij zdjęcie lub napisz na komputerze i przyślij plik na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.:

  • Mieć olej w głowie –
  • Nie grzeszy mądrością –
  • Porusza się jak słoń w składzie porcelany –
  • Spaść na cztery łapy –
  • Siedzieć z założonymi rękami –
  • Narobić bigosu –
  1. Wykonaj ćwiczenia słuchu fonematycznego:
  • rozpoznawanie różnych dźwięków,
  • naśladowanie wystukiwanego rytmu,
  • wydzielanie sylab w wyrazach,
  • tworzenie łańcuchów sylabowych – końcowa sylaba jednego wyrazu staje się początkową następnego, np. mata, tata, tama, mała, łata,
  • wyodrębnianie samogłoski na początku wyrazu,
  • wyodrębnianie spółgłoski początkowej,
  • wyodrębnianie spółgłoski końcowej,
  • tworzenie łańcuchów spółgłoskowych – końcowa spółgłoska jednego wyrazu staje się początkową następnego, np. mak, kot, tor, rak,
  • wyodrębnianie głoski wewnątrz wyrazu,
  • wskazywanie wyrazów rozpoczynających się, kończących lub zawierających wewnątrz żądaną głoskę, np. szal, kasza, mysz.

Pracuj systematycznie, kilka razy w ciągu dnia powtarzaj podane ćwiczenia.

Pozdrawiam        

 Jolanta Lewandowska

Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa w Bedlnie Rights Reserved.