pdN 1 of 1 1319 czerwca 2018 roku uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunkami udali się na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 35 dzieci oraz jedna mama dziewczynki z klasy III i 5 opiekunów. Wcześnie rano, bo o 6.50 zebraliśmy sie przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Prawdziwą podróżą w czasy królewskie były urocze i sielankowe Łazienki Królewskie gdzie spotkaliśmy się z Panią przewodnik. To tutaj każdy z nas spacerując ścieżkami czuł się jak księżna lub książę. Nastrój wiosenny jeszcze podkreślał ten swoisty klimat zespołu pałacowo- ogrodowego założonego przez Stanisława Augusta Poniatowskiego. Oj ! chciało się tam pozostać na zawsze... Piękna przyroda… kwitnące wszelkimi kolorami kwiaty, krzewy, drzewa, cisza, spokój, powodowały we wszystkich stan rozluźnienia i radości. W Łazienkach zwiedziliśmy teatr, domek chiński, pawilony, oglądaliśmy okazałe rzeźby, fontanny, i inne elementy architektury, które doskonale wplecione zostały w ogrody i ścieżki spacerowe. I oczywiście chwila sam na sam z Chopinem... tutaj każdy z nas niemalże "usłyszał" słynnego Poloneza As-dur op. 53... i znów duma że  On "nasz". Uczestnicy wycieczki zachwycali sie także florą i fauną tego parku, do zdjęć "pozowały" nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki. Następnie wyruszyliśmy na Rynek Starego Miasta po drodze zatrzymując się na chwile przy Stadionie Narodowym. Było wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i choć nie wchodziliśmy na trybuny, wizyta ta była spełnieniem ich marzeń. Obiekt naprawdę, robi wrażenie!

Gdy znaleźliśmy się na Starym Mieście, pomaszerowaliśmy na dziedziniec Zamku Królewskiego. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Pani Przewodnik językiem przystępnym dla dzieci opowiadała piękne baśnie i legendy związane z tym miejscem. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta po drodze podziwiając Kolumnę Króla Zygmunta III Wazy. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki, tam również zatrzymaliśmy się by odpocząć i wysłuchać opowieści "O warszawskiej syrence". Następnie udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, by zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się zmiana warty.

pdN 1 of 1 2

Kolejne niezapomniane wrażenia towarzyszyły dzieciom podczas wjazdu windą na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki skąd podziwialiśmy panoramę Warszawy.

pdN 1 of 1 4

Na zakończenie wspaniała zabawa w Centrum Rozrywki "New Age Fitness” gdzie świetnie spędziliśmy czas skacząc na trampolinach i figlując w salonie zabaw.

pdN 1 of 1 5

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy bardzo zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.